Kirjoittaja Jukka Leikas
Uusimmat blogijulkaisut

Talouselämä-lehti oikaisee nastarengasraporttia

Talouselämä 19.4.2013 käsittelee otsikolla "Nastarenkaiden raippavero muuttui valistukseksi" NASTA-tutkimusohjelman loppuraportointia.

Minusta keskustelu asiasta on hyvin paikallaan jo pelkästään ottaen huomioon Nokian Renkaiden tekemä kehitystyö ja Hakkapeliitta 8 -renkaan uusi nastateknologia. Raportin saamat ensi kommentit tuntuivat minusta liian "Helsinki keskeisiltä" ja irrallisilta reaalimaailmasta. Suomi on niin pitkä maa, että asioita ei saa vääristää yhden kaupungin ongelmien takia. Nastarenkaita tarvitaan. Olen ajanut yhden talven kitkarenkailla, mutta silti laitan omat tarpeeni ja maantieteellinen liikkumisalueeni huomioiden nastarenkaat etusijalle omassa autossani.

Talouselämän artikkelissa paljastuu, että  raportin pölymittauksia ei suinkaan tehty Helsingin keskustassa, vaan "yhdessä tutkimuspisteessä kaukana Helsingin kantakaupungista, 60 kilometrin nopeusrajoitusalueella".

Matti Kankareen tekemä artikkeli on hyvä avaus asialliselle keskustelulle aiheesta.

comments powered by Disqus