Persauksissa tärisee...

Päivät alkavat viimein pidentyä ja pohjoinen Suomi näyttää postikortti maisemiaan. Pakkaset ovat omalta osaltaan huolehtineet siitä, ettei ulkosalla ole turhia seisoskeltu.

Sitten itse asiaan. Se alkaa olemaan palttiarallaa 2000km takana uusilla renkailla. Renkaat ovat toimineet hyvin ja ainoastaan 15cm puuterilumella meinasi tulla ongelmia kun yritti mökki reissulla ylämäkeen mennä...pari kertaa edestakaisin, uutta vauhtia ja niinhän se sieltä pääsi liikkelle. Ainoa asia joka on mietityttänyt on meteli autossa... tästä olikin hyvä juttu jo täällä blogeissa Carl Irjalalla (http://hakkapedia.fi/blog/fi/?p=1718), itse tuota samaa pohtinut, että onko meteli enemmän peräisin autosta vai renkaista. Muistikuva edellisen auton kohdalta on, että siinä meteli oli pienempi. Se vain on suht vaikea vertailla kun edellinen auto oli eri merkkinen ja renkaatkin oli eri merkkiset.

Ai niin ja mistäs se tuo otsikko mieleen juolahti, nooh... Tuohan tulee siitä, että viime aikoina olen huomannut, että kun auton vauhti hiipii sinne 80km paremmalle puolen niin tulee ylimääräistä tärinää persauksiin... Pitäisi vissiin kuskata auto johonkin halliin sulamaan, jos kyseessä sattuu olemaan ylimääräinen lumi/jää väärässä paikassa. Toinen mikä tulee mieleen on, että aurauskulmat olisivat jostain mystisesti syystä päässeet vinksahtamaan... Joskus aikoinaan -40 asteen pakkasilla renkaat oli neliskanttiset ja se täryytti kyllä, mutta silloin oli ihan sama mikä vauhti oli kyseessä. Tarvinnee vielä tutkia asiaa jahka pakkaset hellittävät...

Tässä on tullut lueskeltua muiden testikuskien blogeja ja alkanut odottelemaan, että koskas sitä pääsee itse kokeilemaan tuota driveco hommaa. Valtaosa omasta ajosta koostuu kaupunki köröttelystä ja voisin kuvitella, että omissa ajotavoissa on vara petrata jotta siitä tulee taloudellisempaa.

Siinäpäs vuoden ensimmäiset kommentit, tästä se taas lähtee käyntiin...

comments powered by Disqus