Perinteinen- vai luistelutyyli?

Aurinko on alkanut lämmittää sellaisella teholla, että päiväsaikaan kulkuneuvon sisäilmajäähdytysjärjestelmä on alkanut tehdä työtä. Täytyy myöntää, että tilanteen harmittavuustaso on melkoinen, kun uudet Hakkapeliitta 8-renkaat ovat auton alla ja olisi kiva testata niitä ns "ääriolosuhteissa".

Kuva: Yksi tämän talven harvinaisempia ilmiöitä, . . . valo.

Eilen löydettiin sitten Imatran lähellä "ääriolosuhteet" ajotien pinnassa. Umpijäätä varustettuna syvine urineen sekä runsas määrä aurinkoenergialla tuotettuja vesilammikkoja.

Kuva: Yess, vihdoin huono tiepinta!

Alueella oli ajonopeus laskettu kolmeenkymppiin ja poliisi oli myös paikalla bongaamassa rattijuoppoja. Minun puhallus näytti tasan 0,0 ja matka jatkui rajoituksien puitteissa.

Nyt asiaan, mitä muutosta oli havaittavissa Nokian Hakkapeliitta 8-sarjaan verrattuna Hakkapeliitta 7-nastarenkaisiin? Kolmenkympin vauhdilla auto pysyi jäisine pintaurineen harjanteilla eikä luistanut urien pohjille. Tuntuu siltä, että auton suuntavakaus uudella kasisarjalla, noudattaen "perinteistä hiihtotyyliä"  pysyy suorassa ajolinjassa ilman "luistelua" edestakaisin urien välillä.

Kuva

: Huomaatko, miten nastojen sijoittelu peittää renkaan koko pintaa? Uusi menetelmä antaa paremman otteen epätasaisella jääpinnalla.

 

 

comments powered by Disqus