Kirjoittaja Sami Eiste
Uusimmat blogijulkaisut

Kuin kehitystä taaksepäin....(eli tarina liian hätäisestä kuluttajasta)

Onko nyt tosiaan niin,

että Vianor on luopunut huippukätevästä renkaanvaihtoajan ehdotustekstaristaan rengashotelliasiakkaille? Odottelin tekstaria kiltisti toissapäiväiseen asti, jolloin iski huoli ja lähdin varaamaan aikaa Vianorin sivuilta. No, myöhässähän tässä ollaan ja sain ajan "vasta" 31.10. aamuksi. Sinällään ei mitään hätää, koska en käytä autoa leivän hankkimiseen eikä sitä lunta varmaan niin kauheasti tai pysyvästi tule täällä Helsingissä.

Kävin sitten katsomassa Vianorin rengashotellin tietoja sivuilta http://vianor.fi/autonhuollot/rengashotelli/ eikä siellä tosiaan enää mainita koko ajanehdotustekstarista mitään. Aika on itse muistettava varata netistä. Sinällään ihan toimiva sivu, heittää kontrollin siihen kohtaan kalenteria, missä on ensimmäinen vapaa. Tekstari tulee vasta edellisenä päivänä ennen renkaanvaihtoa. Se taisi olla ennenkin.

Ajanehdotus-järjestelmässä oli se ongelma aikaisemmin, että se ei näyttänyt jaottelevan vaihtoaikoja rengastyypin mukaan. Nytkin kitkarenkaita olisi voinut heitellä ilman kiirettä alle jo pari viikkoa ja siten helpottaa sitä ensilumen kaaosta, joka tulee kuitenkin. Varmaan prosentuaalisesti aika iso osa hotelliasiakkaista on päätynyt hyväksymään ehdotetun ajan, joten työnohjauksellisesti hyöty olisi merkittävä.

Tietojärjestelmiä toimittavan yrityksen työntekijänä tiedän, että esim. tilausjärjestelmää uusittaessa moni hyväkin ominaisuus voi muuttua tai jopa poistua, mutta ajan ehdottaminen tekstarilla rengashotelliasiakkaille on mielestäni erittäin hyödyllinen ominaisuus rengasfirmalle.

EDIT 2 tuntia myöhemmin:

No, nyt tuli tekstari. Ehdotettu aika oli edellisenä päivänä eli ke 30.10. Otin sen silti, sillä päivä on aina päivä... ;-) Pääasia on kuitenkin, että vanha kunnon tekstariehdotus on edelleen käytössä. Hyvä! Muu taivasteluni pätee edelleen - miksi tekstariehdotuksella ei jaotella kitka- ja nastarenkaita eri vaikka edes viikolla eri ajalle ruuhkien helpottamiseksi?

Seuraavassa kirjoituksessani vedän yhteen viime kesän Hakka Green-autoiluani. Tulokset eivät ole pelkästään positiivisiä. Lisäksi tulevissa merkinnöissäni voisin alkaa ruotia tätä Jorma Ollilan Oikeudenmukainen ja Älykäs liikenne tutkintoa. Mielenkiintoisia näkemyksiä, mutta pelko on, että käytännön sovellukset keskittyvät suomalaisen yksityisautoilun lisärahastukseen.

 

 

comments powered by Disqus