Dismason s160x160 q80 noupscale

Carl Irjala

Laulussa lauletaan "Kotkan poikii ilman siipii". Tätä kirjoittaessa olen oppinut lentämään sekä siivillä, että ilman. Autoani sen sijaan on siivittänyt Nokian Renkaat.

Yli 30 vuotta olen kulkenut kumipyörillä ja Nokian Renkaat on aina ollut luonnollinen valinta uusia hankittaessa. Kulkupelit sen sijaan ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin aina rättisitikasta Sprintteriin. Tällä hetkellä minulla on Audi A4 Quattro.

Rengasasiat ei ole koskaan aikaisemmin mietityttäneet minua sen kummemmin. Nyt on tilanne muuttunut. Nokian testikuljettajana asiat pohditaan jatkossa kotitieteellisestä näkökulmasta ja toivotan sinut tervetulleeksi seuraamaan tapahtumia tässä blogissa!

Kirjoittajan kirjoituksia

Lunta tupaan

Siirrytään pikkuhiljaa kesäaikaan :) Tänä kesänä matka taittuu Hakka Greenillä.

Aidosti paikallinen

Tänään oli ohjelmassa renkaiden vaihtoa mutta . . . yksi rengas vuotaa ilmaa silloin kun auto on parkkipaikalla mutta ei liikenteessä!?

Still Going Strong

Myrskytuulet on viime aikoina puhaltaneet rengasalalla ja aina uutiskanavien jutut ei ole ollut niin kaunista luettavaa. Ajan nyt kolmatta vuotta Nokian Hakkapeliitta 8 -talvirenkailla ja kyllä ne ”still going strong”

Säästä harkiten!

Tällä huonojen talousuutisten aikakaudella on pakko myöntää, että harkitsen usein mistä voin löytää keinoja vähentää perheeni menoja. Autoilussa vaikuttaa siltä, että säästöä toteutetaan tinkimällä tuotteiden laadussa. Halpojen renkaiden kysyntä on siis kasvanut. Vaikuttaako rengasvalinta merkittävästi ajoneuvon kuluihin? Mitä kadunmies vastaa?

8-talvirengastesti

Aina kun tuodaan uusia tuotteita markkinoille liittyy niihin jossain määrin myös liioiteltuja lupauksia. Yksi lupaus, joka liittyy Hakkapeliitta 8-renkaaseen on polttoainekulutuksen väheneminen. Miten kävi?

Sietämätön melu!

Usein annetaan ymmärtää, että melusta kärsivä autoilija ajattelee ongelman johtuneen rengasvalinnasta. Onko todella näin? Onko auton tuottama melu yhtä kuin rengasmelu?